luni, 2 iulie 2012

Dieta Dukan - din seria "n-o să reuşesc niciodată!"


Acum vreo doi ani reuşeam ceva ce nu credeam că voi reuşi vreodată - scăpam de un urât viciu - FUMATUL.
Întotdeauna când vedeam/auzeam pe cineva că a renunţat la fumat, mă trecea un gând amar şi o părere de rău dureroasă - eu nu voi reuşi niciodată. Dar, se pare că, de fapt, dorinţa mea de-a scăpa era puternică şi a fost arma mea secretă. Aşa că într-o zi de 13 am început eliberarea din sclavia viciului cenuşiu.

Între timp, un alt "viciu" a crescut în mine şi cu mine - pasiunea pentru mâncare şi pentru mâncat! O dată ce mi-am recăpătat gusturile alterate pentru atâta vreme (cam 12 ani) de fumat, am început să mă bucur de fiecare înghiţitură de mâncare, să testez reţete peste reţete, să combin aromele, să mă bucur de spectacolul culinar pe de-a-ntregul la mine în bucătărie.
Şi, astfel, kilogramele adunate după cele două sarcini nu numai că nu s-au "topit", dar au adus după ele şi altele.
În felul acesta am ajuns la performanţa de a cântări cu vreo 25 de kg mai mult decât acum vreo şase ani. Wow, nu?



Şi pentru că atât de mult îmi place să mănânc şi sunt o mare pofticioasă şi de data aceasta mi-am zis cu tristeţe - "n-o să reuşesc niciodată!" - şi aproape mă resemnasem în faţa ideii că voi sfârşi  în mod "tragic" - o grasă fericită.
N-am fost niciodată adepta dietelor, nu am ţinut vreodată un regim, mereu spuneam că dacă ar trebui să ţin dietă pentru că mi-o recomandă medicii - voi muri. Eram adepta dictonului: Life is too short to diet!

Dar şi de data aceasta, într-un loc ascuns al minţii mele era încolţită o idee care a prins puteri în timp şi până la urmă a ieşit la lumină şi a început să lucreze.
M-a ajutat însă şi faptul că l-am descoperit pe Dr. Pierre Dukan şi a sa "reţetă" de slăbit cu promisiunea că după ce termin voi putea din nou să mă bucur de orice fel de mâncare, fără să mă mai îngraş, respectând doar câteva recomandări.

De ce mi-a plăcut această dietă? Pentru că:
- pot să mănânc cât vreau şi când vreau din lista de alimente recomandate
- nu presupune ore de sală şi efort fizic până la epuizare - eu fiind o mare leneşă din acest punct de vedere, deşi n-ar mai trebui să spun "niciodată" că nu se ştie :)
- în prima perioadă de "atac" se pot da jos multe kilograme şi asta este foarte motivant
- programul are o structură logică şi mi s-a părut uşor ... la început
- are mare succes în Europa şi în lume - asta dovedind că funcţionează
- este un program de slăbire pentru tot restul vieţii.

Aşadar, într-o dimineaţă, m-am trezit şi am început să mănânc doar proteină -a început atacul!
De atunci, cam de-o lună, şi până acum am pierdut opt kilograme! Wow, nu? Fără să mă înfometez, deşi mi-au cam lipsit unele gusturi.
Nu vă pot descrie cum mă simt, cât de entuziasmată sunt, cât de fericită, cât de şocată când îmi dau seama că eram obeză, cât de motivată sunt să ajung la greutatea pe care mi-o doresc ştiind sigur că voi reuşi în octombrie acest lucru conform calculului făcut pe site-ul Dukan - calculează greutatea reală

Am găsit toate informaţiile necesare pe acest site http://dietadukan.ro/ - inclusiv reţete - n-am crezut că se pot face atâtea mâncăruri dietetice cu gust, inclusiv prăjituri - ieri am păpat un cheesecake delicios.
Ca să nu mai spun că şi unele doamne cu bloguri culinare s-au apucat de Dukan, aşa că bucuria mea că am unde găsi şi mai multe reţete - edithskitchen,  lauraadamache.

Deci, pentru cei care îşi doresc în secret să slăbească am două lucruri să vă zic: niciodată să nu spuneţi niciodată şi la atac!

Succes!